Formål og vision for Roskilde KFUM

Formål

Roskilde KFUM er en lokal forankret fodboldklub, som er det naturlige samlingspunkt for børn, unge og voksne fra Roskilde-området, der elsker at spille fodbold. Vi er en bredde – og eliteklub, der gør det muligt at spille fodbold i et trygt, udviklende og givende miljø, hvor alle forløser det potentiale, de har - og hvor alle bidrager med det, de kan. Både på og uden for banen.

Mission – vores kernefunktion

Vi tilbyder et ansvarligt og udviklende fodboldmiljø med udgangspunkt i fællesskabet.

Vision – vores ambitioner på længere sigt

Overordnet vision:

Sammen får vi flere til at spille fodbold hele livet.

For eliten:

• Vi stræber efter at blive en divisionsklub, men det skal være baseret på egne talenter og på et solidt økonomisk fundament.

For ungdommen

• Vi stræber efter at have tre hold for hver årgang, så vi har tilbud rettet mod elite, talent og bredde.

For børnesegmentet:

• Vores nøgleord er glæde: Det skal være så sjovt at spille fodbold i Roskilde KFUM, at man ikke kan holde sig væk!

Roskilde KFUM skal også være for piger!

• Vi arbejder på at finde løsninger, der gør det muligt at tilbyde pigefodbold i Roskilde KFUM og få piger med i topcentret.

For fællesskabet

• Vi arbejder for at skabe endnu bedre synergi mellem kiosk, kultur og klubhus for derigennem at udvikle et stærkt og unikt klubmiljø.

Værdier: Det skal være sjovt at spille fodbold!

• Vi er ambitiøse på og udenfor banen.
  • Vi tør prøve ting af, og vi giver plads til at fejle.
  • Vi er respektfulde og ordentlige overfor hinanden.
  • Vi er transparente og viser rettidig omhu.
  • Vi vender modgang til medgang.
  • Vi samarbejder bredt og yder en positiv indsats i klub og by.

Særlige strategiske indsatsområder

• Vi arbejder på at få styr på økonomien med sorte tal fra 2024.
  • Vi kæmper for at overleve DS i 2023/2024 sæsonen.
  • Vi ønsker at være en licensklub og så vidt muligt fastholde Topcentret, så vi kan tiltrække dygtige spillere og have hold i de bedste rækker.
  • Vi baserer primært vores udvikling på egne talenter. Vi er så gode som vores udvikling af spillere rækker til.
  • Vi har en ambition om 200 børnespillere inden 2024.
  • Vi gør, hvad vi kan for at inspirere vores spillere til at blive så længe som muligt i klubben, men vi støtter de spillere, der har talent og ambitioner til noget mere.